Minulla on ollut tapana kirjoittaa päättyvästä vuodesta.

Olen kirjoittanut kuluneen vuoden aikana kaksi blogitekstiä, jossa käsittelen silloista nykytilannettani. Kyseiset blogitekstit ovat nimeltään Kevään kuulumisia (31.3.2022) ja Kesän kuulumisia (5.8.2022). Tässä mielessä vuoden 2022 kirjoitukseni on erilainen, sillä olen kuluneen vuoden aikana kirjoittanut enkä säästänyt koko vuoden osuutta vuoden loppuun. Näin ollen tämä blogitekstini pohjautuvat aiempiin kirjoituksiini.

Vuoden 2021 lopussa valmistuin tradenomiksi ja olin muutaman kuukauden ajan töissä Kärsämäen kunnalla keskusvaalilautakunnan sihteerinä. Helmikuun alusta olin työttömänä, sillä työni Kärsämäen kunnan keskusvaalilautakunnan sihteerinä päättyi tammikuun lopussa. Olin hakenut alueen eri työpaikkoihin, pääsääntöisesti oman alan töihin. Sain työpaikan Pyhäjärven kaupungista, jossa aloitin varhaiskasvatuksen toimistosihteerinä elokuun alussa. Työni kesti vuoden 2022 loppuun asti.

Kunnan luottamustoimielinten puolella tapahtuu muutosta, sillä Keskustan varavaltuutettu Tuure Leinonen on muuttamassa/muuttanut pois Kärsämäeltä. Tulen jatkossa toimimaan Keskustan 1. varavaltuutettuna. Vielä vuoden alussa olin 3. varavaltuutettu ennen kuin Ilkka Saari aloitti Kärsämäen kunnan rakennusmestarina ja Antti Tiikkainen nousi varsinaiseksi valtuutetuksi.

Seurakuntavaalit pidettiin marraskuussa. Olin vahvasti mukana kokoamassa Keskustan ehdokaslistaa. Olin ehdolla seurakuntavaaleissa Keskustan ehdokaslistalla ja sain jatkokauden 13 äänellä. Tulos on itselleni paras seurakuntavaaleissa. Käytin vaaleissa kahta slogania: Vahvemman luottamushenkilöaseman puolesta ja Pidetään kirkkoherra kurissa.

Vaalituloksesta muutama kommentti. Harmi, ettei Marko Tiikkainen saanut jatkokautta. Marko on ollut yksi aktiivimaisista luottamushenkilöistä seurakunnan puolella. Mikäli Keskustan ehdokaslista olisi saanut 2 ääntä enemmän, niin 14. kirkkovaltuuston jäsenen paikka olisi tullut meille.

Vuodesta 2023 alkaen hyvinvointialueet vastaavat sote-puolesta ja pelastustoimesta. Olen jäsenenä Oulun eteläisen alueen neuvottelukunnassa. Neuvottelukunnat toimivat ”alueellisina tuntosarvina” ja neuvottelukuntien jäseniltä toivotaan palautetta, että kuinka palvelut toimivat alueella.

Omasta puolestani toivotan hyvää uutta vuotta 2023!