Maaliskuu on lopussa ja kevättä kohti mennään. Kirjoitan kevään kuulumistani ja luottamustoimistani. Olen pääsääntöisesti kirjoittanut Facebookin puolella ajankohtaisista asioista.

Aluevaalit menivät hyvin Keskustan osalta. Puolueella oli selkeä linja muihin puolueisiin verrattuna. Vaalitulokseen ei kannata tyydytyttyä liikaa. Äänestysprosentti jäi alle 50%. Nyt olisi tärkeää kehittää Keskustan toimintaa; pitää keskustalaista politiikkaa esillä ja kehittää järjestötoimintaa.

Omalta osaltani olen tyytyväinen, että Markku Koski pääsi läpi. Onnittelut vielä kerran Markulle! Aluevaalien jälkeen olen ollut Pohjois-Pohjanmaan Keskustan piirihallituksen ja Keskustan aluevaltuustoryhmän yhteiskokouksissa. Näissä kokouksissa on tehty Keskustan henkilöesityksiä hyvinvointialueen paikoille. Itse olen pääsemässä Oulun eteläisen neuvottelukunnan jäseneksi. Lopullisen valintapäätöksen tekee aluehallitus.

Kunnan luottamustoimien puolella olen ollut valtuustoseminaarissa, seuraamassa kunnanvaltuuston kokousta ja ollut tarkastuslautakunnan kokouksessa.

Kirkkovaltuusto ei ole kokoontunut tähän mennessä, joten en ole päässyt kirjoittamaan kirkkovaltuuston kokouksista. Kirkkoneuvosto on parin kerran kokoontunut. Kirkkoneuvosto on valinnut uuden diakonin: Miia Kopolan. Keväällä kirkkovaltuusto valitsee vaalilautakunnan, sillä syksyllä pidetään seurakuntavaalit, mikäli ehdokkaita on enemmän kuin kirkkovaltuuston koko. Maaliskuussa sain tiedon, että Oulun hiippakunnan kasvatustoiminnan neuvottelukunta on valinnut minut hiippakunnan varsinaiseksi edustajaksi valtakunnalliseen NAVI-ryhmään.

Olen osallistunut Pohjois-Pohjanmaan Keskustan piirihallituksen kokouksiin piirihallituksen jäsenenä. Pohjois-Pohjanmaan Keskustan vuosikokouksessa päätetään puoluevaltuuston esitettävät Pohjois-Pohjanmaalta. Nämä henkilövalinnat päätetään aluetoimikuntien kokouksissa. Näillä näkymin Pohjois-Pohjanmaan Keskustan piirissä käydään jäsenvaalit kansanedustajaehdokkaista. Jäsenvaalit pidetään syksyllä.

Helmikuun alusta olen ollut työttömänä, sillä työni Kärsämäen kunnan keskusvaalilautakunnan sihteerinä päättyi tammikuun lopussa. Olen hakenut alueen eri työpaikkoihin, pääsääntöisesti oman alan töihin. Toistaiseksi minua ei ole valittu mihinkään.